Rozszerzona rzeczywistość potężnym narzędziem marketingowym
brak zdjęcia

Rozszerzona rzeczywistość (Augmented reality) to system, który przy pomocy oprogramowania komputerowego symuluje realną rzeczywistość. Przykładem zastosowania tego rodzaju może być wirtualna przymierzalnia, która pozwala na przymierzenie ubrań oferowanych przez sklep internetowy. Tego rodzaju systemy są zawsze projektowane indywidualnie do potrzeb danego klienta. Firma Multitap specjalizuje się między innymi w dostarczaniu tego rodzaju rozwiązań. Reklama powoli zaciera granicę między światem realnym a wirtualnym. Rozszerzona rzeczywistość to wymarzony obszar do eksploracji dla działów marketingu wielu firm. Umiejętnie wykorzystana może znacznie zwiększyć zainteresowanie klientów. Tego typu system może być tworzony z wielu elementów - takich jak interaktywne stoły, zamykające gabloty z towarami ekrany półprzezroczyste, interaktywne podłogi, ekrany mgłowe, kioski interaktywne i wiele innych rozwiązań. Każdy system rozszerzonej rzeczywistości powinien być skrojony ściśle pod potrzeby promocji wizerunku danej firmy lub produktu.